It's easy being green!

Welcome on the green side!

PS Your screen name represents a nice caliber for even nicer guns

Vielen Dank, Jürgen!

Die C96 (siehe unten) habe ich von meinem geliebten Opa bekommen, nachdem er in 1997 gestorben ist. Sie war zwischen '45 und heuer gut betreut, aber nie geschossen. Seit dem Sommer schiesse ich sie manchesmal wieder, und erinnere ich mich an meinen Opa dadurch. Die Geschichte von wie er sie bekommen hat finde ich auch sehr interessant und soll dir irgendwann erzählen, wenn du Interesse hast.

Habe auch ein Paar Gelegenheiten gehabt, Besucher von Österreich (wo meine Frau herkommt) zum Schießverein zu bringen, um die Mauser gemeinsam zu schießen. Eine einzigartige Verbundenheit.

Ich hoffe, du findest es nicht aufdringlich, dass ich dir auf Deutsch zurückgeschrieben habe. Nochmals vielen Dank für die Begrüßung und es freut mich sehr dich kennenzulernen.

C96.jpg
 
I think this is what he said.

"Thanks, Juergen!

The C96 (see below) I have received from my beloved grandfather, after he died in 1997. Between '45 and this year it was well looked after, but never fired. Since the summer I shoot them manchesmal again, and I remind me of my grandpa by. The story of how he got them I find very interesting and will tell you sometime, if you're interested.

I also had a couple occasions, visitors from Austria (where my wife comes from) to bring the gun club to shoot the Mauser together. A unique bond.

I hope you find it is not intrusive, that I gave you back written in German. Thanks again for the welcome and I am very pleased to meet you."
 
Hey, another German speaking member here!

...und das ist eine wunderschöne C96, Chapeau!
Ist sie im Originalzustand oder ueberarbeitet? Die Belederung ist entweder ein repro oder
SEHT GUT erhalten. Viel Spass damit!
 
Hey, another German speaking member here!

...und das ist eine wunderschöne C96, Chapeau!
Ist sie im Originalzustand oder ueberarbeitet? Die Belederung ist entweder ein repro oder
SEHT GUT erhalten. Viel Spass damit!

Nochmal danke und gut bemerkt, Jürgen! Alles *ausser* der Belederung (welche ein Repro ist) ist glücklicherweise im super Originalzustand. Obwohl ich z.Zt. einen Satz neue Federn suche, weil manchesmal (selten) passiert einen FTF. Ich schätze, dass die Rückschlagfeder zu schwach ist.

I suppose it would be better etiquette if we communicate in English in the open posts, but please feel free to write me in German anytime!

MfG -- Ted
 
Welcome aboard...I live near you if you want to meet up a shoot some time.

Thanks, RA! I was actually down at the outdoor range today trying to learn more about my pistols at distance. I see you're also a coin guy... we should definitely try to shoot together sometime! Will try to give you sufficient notice via PM next time.
 
Back
Top Bottom